
Hij kan nog niet zelf met de auto naar het werk, maar gelukkig kan Jaro (17) soms meerijden met Bart, die ook werkt bij RegioGroen. Toevallig wonen de heren in dezelfde flat. Jaro kwam al bijna 2 jaar geleden als stagiair binnen bij RegioGroen. Hij zat toen nog op praktijkschool De Viaan.
Voor Jaro was het een droom die uitkwam: ‘Mijn vader werkte hier ook al en heeft een tijd samengewerkt met Bart, die nu mijn collega is. Door een ongeluk met zijn hand werkt hij tegenwoordig binnen. Wel gaan we regelmatig samen magneetvissen. We halen best vaak iets uit het water dat we dan bij collega’s van Stadswerk072 brengen.’
In korte tijd maakte Jaro stappen binnen RegioGroen: ‘Ik word gewoon blij van planten en van buiten zijn. Na een paar weken zeiden ze al dat ik naar de vaste beplanting mocht, dat vond ik heel bijzonder. Eerder had ik wel stage gelopen bij een kwekerij, maar hier ben ik meer op mijn plek. Ik heb hartstikke leuke collega’s.’
Teamleider Paul ziet ook dat Jaro bij RegioGroen helemaal op zijn plek is: ‘Jaro kan bij ons in een klein en rustig groepje werken, dat is perfect voor hem. Inmiddels heeft hij een vast contract. Hij wil graag zijn rijbewijs halen en we gaan kijken wat we daarin voor hem kunnen betekenen. Als het aan ons ligt, gaat hij hier nooit meer weg.’
Ook werken bij RegioGroen? Bekijk onze vacatures op de site van Stadswerk072 of neem contact met ons op als je meer wilt weten.
In het eerste kwartaal van dit jaar hebben we in opdracht van woningcorporatie Van Alckmaer twee tuinen aangelegd. Bewoners konden hun wensen en ideeën meegeven aan een extern bureau. In het uiteindelijke ontwerp heeft RegioGroen in de ene tuin natuurlijke ronde lijnen verwerkt, en in het andere juist met rechte lijnen gewerkt. En in opdracht
Het staat al jaren bovenaan het lijstje met ergernissen op straat: hondenpoep. Onze collega Jesse Opstelten ergert zich er niet aan, maar dóet er wat aan. Zo draagt hij bij aan een schone omgeving voor iedereen. Dat bleef niet onopgemerkt: de redactie van NH Nieuws maakte een mooi item over het werk dat Jesse doet
Op woensdag 22 mei heeft RegioGroen De Spinaker VSO Alkmaar bezocht. De school laat alle 2e jaar leerlingen kennismaken met verschillende branches en beroepen. Leermogelijkheden Twee collega’s van RegioGroen hebben uitgelegd maar vooral ook laten zien wat het werk inhoudt. Ze hebben de leerlingen zelf laten ervaren hoe leuk werken in het groen kan zijn.
RegioGroen bewijst zichzelf opnieuw met de verlenging van het PSO 30+ certificaat.
